• In eigen atelier vervaardigd
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, zelfde dag verstuurd
  • Gratis verzending vanaf €75,-

8.6Uit 3461 beoordelingen

    Klantenservice / FAQ's


    Veelgestelde vragen

    1.1 Waar is Dog's Companion gevestigd?

    Dog's Companion is gevestigd in Breda. Onze volledige gegevens zijn: 
     
    Dog’s Companion
    Minervum 7382
    4817 ZH  Breda, Nederland


    Tel. +31-(0)76-5601340
    Fax. +31-(0)76-5659060
    E-mail: [email protected]

    KvK Breda: 55866794
    BTW nr.: 1397.22.786.B01

    ABN AMRO bank Breda rek.nr. 478914962
    IBAN: NL33ABNA0478914962 BIC: ABNANL2A

    ING : 6933986
    IBAN: NL96INGB0006933986 BIC: INGBNL2A

    1.2 Wat zijn de openingstijden van de winkel / het magazijn van Dog's Companion ?

    De openingstijden zijn als volgt:

    Maandag10.00-16.00u
    Dinsdag10.00-16.00u
    WoensdagOp afspraak 
    Donderdag10.00-16.00u
    VrijdagOp afspraak
    ZaterdagOp afspraak
    ZondagGesloten


    Buiten de openingstijden kunt u bellen met +31-(0)76-5601340 voor het maken van een afspraak. We zijn u graag van dienst!

    2.1 Niet goed, geld terug?

    Ja, dat klopt; sinds 1 februari 2001 is de wet Verkoop op Afstand van kracht geworden. Dit houdt in dat de consument bij iedere e-commerce transactie een bedenktijd van 7 werkdagen krijgt om de transactie zonder opgave van redenen te herroepen. Wij hebben deze periode zelfs opgerekt naar 14 dagen. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u het product binnen de herroepingstermijn terug te sturen. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Dog's Companion zal binnen 14 dagen na ontvangstdatum van de retourzending het reeds betaalde bedrag (incl. evt. verzendkosten) terugstorten. Het retour sturen geschiedt wel op eigen kosten. 
    Retour adres: Dog's Companion afd. Retouren Minervum 7382 4817 ZH Breda

    2.2 Is alles uit voorraad leverbaar?

    Ja, in principe wel. Alle kleuren die op de website te zien zijn zijn over het algemeen in alle maten te bestellen. Mocht er van een bepaalde kleur een maat niet meer leverbaar zijn dan is deze maat ook niet te bestellen.

    2.3 Hoe lang is de levertijd?

    Als u op werkdagen voor 15.00u een bestelling plaatst en betaalt met Bancontact of creditcard dan zal het pakket nog diezelfde dag verstuurd worden. Levering via DPD of DHL geschiedt dan de volgende (werk)dag. Mocht u ervoor gekozen hebben om het bedrag over te maken dan kan het mogelijk 1 à 2 werkdag(en) langer duren ivm de verwerking van uw betaling.

    2.4 Kan ik een hondenbed dat te groot of te klein blijkt te zijn nog ruilen?

    Ja, dat kan binnen de 14 dagen Bedenktermijn : u kunt het dan terugsturen (svp wel gefrankeerd) en een briefje bijsluiten met daarin de vermelding van de maat waarvoor u wilt ruilen (vergezeld van uw adresgegevens). 
    Retour adres: Dog's Companion afd. Retouren Minervum 7382 4817 ZH Breda, Nederland

    Het verschil in geld tussen de verschillende maten wordt dan teruggestort/dient overgemaakt te worden. In geval van retournering van een product zal Dog's Companion tevens de verzendkosten van de oorspronkelijke zending vergoeden. Het retour sturen en het evt opsturen van een andere maat/kleur komt voor uw eigen rekening.

    2.5 Hoe gaat het bestellen precies in z'n werk?

    Bestellen is kinderlijk eenvoudig. U gaat naar de pagina waarop het artikel staat dat u wenst te bestellen. Kies eerst de maat en klik vervolgens op 'In winkelwagen'. Vervolgens komt u in het winkelwagen systeem vanwaar u verder kunt gaan met winkelen of ervoor kunt kiezen om uw bestelling af te ronden. In het geval u uw bestelling wilt afronden klik dan op 'Bestelling afronden'.
    U komt nu in stap 1 van 4 in het bestelproces. Hier vult u uw adresgegevens in. Eventueel kunt u ervoor kiezen om een ander bezorgadres op te geven dan het gekozen factuuradres.
    In stap 2 kiest u de verzendwijze.
    Stap 3 betreft de betaalwijze (bijv. Bancontact).
    In stap 4 worden de door u ingegeven gegevens herhaalt voordat u uw akkoord op de bestelling geeft. Mocht u voor bijv. betaling per Bancontact hebben gekozen dan wordt u langs de betaalpagina van uw bank geleid.
    Uiteraard ontvangt u direct na afloop van uw bestelling automatisch per e-mail een bevestiging van uw bestelling. In de bijlage bij de e-mail treft u de factuur in PDF aan.
    Ook over het verdere verloop van de verzending wordt u per e-mail automatisch op de hoogte gehouden (o.a. Track & Trace info)! 

    2.6 Ik ben vaak niet thuis. Kan de bestelling dan wel bezorgd worden?

    Ja, de verzending geschiedt door de pakketdienst van DPD (of DHL). Bent u niet thuis dan wordt het nog een keer op een later tijdstip geprobeerd. Bent u ook dan niet thuis dan laten zij een bericht achter met het adres van het dichtstbijzijnde postkantoor zodat u het daar nog gedurende 2 weken kan afhalen. Tip: laat het pakketje bezorgen op een andere bezorgadres (bijv. uw werkadres) waar altijd iemand aanwezig is, of kies op voorhand voor een 'afhaalpunt' bij u in de buurt!

    2.7 Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten bezorgen?

    Ja, dat kan. U kunt hiervoor in stap 1 van het bestelproces een ander bezorgadres (bijv. vrienden of werkadres) opgeven. Let er wel op dat u de mensen op het bezorgadres informeert dat er een pakket bezorgd kan gaan worden.
    Ook is het mogelijk om een 'afhaalpunt' bij u in de buurt te selecteren (DPD Parcelshop). Dit kan gewoon in de shop als u de stappen van het bestelproces volgt.

    Van het hele bezorgtraject ontvangt u automatisch een mail met de Track & Trace code.

    2.8 Als ik een hondenkussen bestel, moet ik dan ook nog een extra losse hoes erbij bestellen?

    Nee, dit is niet noodzakelijk, want het hondenkussen wordt al compleet met hoes geleverd. Het is daarentegen wel handig i.v.m. wassen en bovendien is het leuk om wat variatie te hebben. Het wordt dan ook vaak wel gedaan.

    2.9 Ik wil meerdere artikelen bestellen, moet ik nu ook meer verzendkosten betalen?

    Nee hoor, bij een bestelbedrag onder de 75 Euro bedragen de verzendkosten 4,95 Euro. Boven de 75 Euro worden er geen verzendkosten berekend.

    2.10 Kun je ook een bestelling laten bezorgen in andere landen van de EU?

    Ja dat kan. Gebruik hiervoor onze internationale website: www.DogsCompanion.com

    3.1 Hoeveel EPS parelvulling zit er in een hondenbed?

    Ter indicatie; de inhoud van een nieuw hondenkussen bevat; 
    Small ; 50 ltr. 
    Medium ; 120 ltr. 
    Large ; 175 ltr. 
    Superlarge ; 300 ltr.

    3.2 Hoe zijn de afmetingen van het hondenbed gemeten?

    De afmetingen van het hondenbed betreffen het vloeroppervlak dat het hondenbed in beslag neemt (dus gevuld en al). De afmetingen van de buitenhoes (als deze plat op de grond ligt) zijn een stukje langer (+/- 10 cm in de lengte en 5 cm in de breedte).

    3.3 Gebruikt Dog's Companion alleen 1e klas kwaliteitsvulling?

    Ja. De vulling die wij gebruiken bestaat uit nieuwe, kleine eps pareltjes. Deze vulling behoud ook langer zijn volume, in tegenstelling tot de vulling die in de meeste andere hondenkussens gebruikt wordt. Vaak is dat gerecycelde tempex. Dat materiaal is van een mindere kwaliteit, dat ook nog eens erg stoffig is. 
    Ook bestaan er hondenbedden met een vulling van fiberfill, welke als grootste nadeel hebben dat dit materiaal zich niet vormt naar het lichaam van de hond. Bovendien gaat deze vulling al gauw 'klonteren'. De eps parelvulling neemt geen geuren aan en is ook niet giftig. De eps parels kunnen tevens gebruikt worden als navulling voor zitzakken.

    3.4 Als ik een hondenbed bestel, moet ik dan ook nog vulling erbij kopen?

    Nee, het hondenkussen is al compleet (en goed gevuld).

    3.5 Kan ik de hoezen wassen?

    Ja, volgens het wasvoorschrift in de hoes.

    3.6 Kan ik ook het binnenbed wassen?

    Ja, maar in principe is dat niet nodig, tenzij er een ongelukje is gebeurd. Het is wel mogelijk om het binnenbed te wassen in bad of douche. 

    Het wassen van een binnenbed hondenkussen kan in een paar stappen worden uitgevoerd. Hier is een stapsgewijze handleiding:

    Benodigdheden:

    • Milde hondenshampoo of een milde wasmiddel
    • Douche of bad
    • Verwarming of de zon

    Stappenplan:

    1. Verwijder de hoes:

      • Het hondenkussen heeft een afneembare hoes, verwijder deze en was de hoes apart volgens de instructies op het label.
    2. Voorbereiden van het kussen:

      • Klop het kussen buiten uit om stof en losse haren te verwijderen.
    3. Bad of douche:

      • Vul een bad of grote wasbak met warm water. Gebruik een milde hondenshampoo of een zacht wasmiddel.
      • Het is ook mogelijk om het binnenbed in de douche te wassen. Gebruik hiervoor milde hondenshampoo of een zacht wasmiddel.
    4. Hondenkussen wassen:

      • De eps vulling neemt zelf geen vocht op dus het zet niet uit.
      • Dompel het kussen onder in het water en laat het weken. Druk voorzichtig om het water en zeep door het kussen te laten stromen.
      • Houdt de sproeier gericht op het hondenkussen, maak het goed nat en voeg er de shampoo aan toe. 
    5. Spoelen:

      • Spoel het kussen grondig uit met schoon, warm water. Zorg ervoor dat alle zeepresten zijn verwijderd.
    6. Drogen:

      • Plaats het hondenkussen in een goed geventileerde ruimte om te drogen. Dit kan bij bijvoorbeeld een verwarming zijn.
      • Laat het bed boven het bad uitdruppelen en hang het buiten in de wind(droogtijd enkele dagen).
      • Laat het bed bij warm weer buiten in de zon drogen. De droogtijd zal met hoge temperaturen soms maar een dag zijn. 
      • Draai het hondenkussen af en toe om, dit versnelt het droogproces. 

    Extra tips:

    • Controleer altijd het label voor specifieke wasinstructies.

    Op deze manier blijft het hondenkussen duurzaam, schoon en comfortabel voor je huisdier!

    3.7 Ik heb een kussen van een ander merk. Kan ik ook jullie buitenhoes daarvoor gebruiken?

    Ja, dat kan. Het binnenbed is natuurlijk flexibel, dus komt de exacte maat ook niet zo nauw. Let wel goed op de maatvoering die bij andere merken nog wel eens kan verschillen met die van Dog's Companion; wat bij ons de Medium maat is heet bij andere merken al gauw Large.

    3.8 Van welk materiaal is de binnenhoes gemaakt ?

    De binnenhoes is van een sterke kwaliteit polyester gemaakt. Dit stevige materiaal is tevens vrij glad, zodat u er gemakkelijk de buitenhoes vanaf kunt halen en er weer omheen kunt doen na het wassen.

    3.9 Kan het Dog's Companion hondenkussen ook in de bench gebruikt worden?

    Jazeker, dat kan. Het wordt erg vaak speciaal als bench kussen gebruikt.

    3.10 Kan het Dog's Companion hondenkussen ook in een hondenmand gelegd worden?

    Ja, het hondenkussen kan ook in een hondenmand gebruikt worden. De hondenkussens zijn natuurlijk flexibel van vorm dus dat past over het algemeen wel. Hoewel het dus wel kan ligt het hondenkussen normaal gesproken gewoon als ligzak op de grond.

    3.11 Kan het Dog's Companion hondenbed ook outdoor gebruikt worden?

    Ja, het Dog's Companion hondenkussen kan ook outdoor gebruikt worden. Hierbij wordt wel vaak voor de vuilafstotende coatingstof gekozen, die daarvoor praktischer in gebruik is. Deze coatingstof betreft een soort all weather materiaal, wat het water tegenhoudt maar wel ademend is (vergelijkbaar met Gore-Tex).

    3.12 Ik heb al eerder besteld en wil nu een extra hoes bestellen, maar weet de maat niet meer?

    De maat van de hoes is te zien op het labeltje. Deze bevindt zich achter de rits. Tevens zit er een label op het binnenbed waarop ook de maat staat vermeld. Kunt u de maat op die manier niet achterhalen dan kunt u ons gerust een mailtje sturen op [email protected] of bel ons op 076-5601340. We kijken de maat dan gewoon even in ons systeem na.

    4.1 Welke betaalmethodes bieden we?

    • Bancontact/Mister Cash
    • iDEAL
    • Creditcard: MasterCard, Visa
    • PayPal
    • Afterpay
    • Bank overboeking

    4.2 Krijg ik ook een factuur?

    Ja, u krijgt direct na het plaatsen van uw bestelling automatisch een orderbevestiging per e-mail. Bij deze e-mail treft u de factuur in PDF aan.

    4.3 Ik kies voor vooraf overmaken. Naar welk rekeningnummer dien ik het bedrag over te maken?

    Als u kiest voor de betaalwijze 'vooraf overmaken' dan ontvangt u automatisch een e-mail met daarin de betalingsgegevens. U betaalt aan ons (IBAN) bankrekeningnummer bij de ING Bank. Verder kunt u onze bank gegevens ook terugvinden onder 'Over ons' : https://www.hondenbed.be/service/about/

    4.4 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    De verzendkosten bedragen slechts €4,95. Bij een minimaal bestedingsbedrag van €75,- is de verzending gratis!

    4.5 Korting misgelopen?

    Iets besteld en de volgende dag of een week later is het afgeprijsd?
    Dat vinden wij vervelend. We willen niet graag dat je een naar gevoel over houdt aan een artikel dat je bij ons besteld hebt. Wij willen je hierin graag tegemoet komen!

    Heb je een artikel besteld en binnen 7 dagen wordt het artikel afgeprijsd dan krijg je van ons een tegoedbon van het verschil in prijs.
    De tegoedbon is onbeperkt geldig en te besteden in onze webwinkel.

    Wat moet je doen om hiervoor in aanmerking te komen?

    - Stuur ons een mail met je ordernummer ([email protected])
    - Leg in het kort uit dat je korting bent misgelopen en dat je graag in aanmerking komt voor een tegoedbon.

    Wij nemen je mail direct in behandeling controleren de aanvraag en indien goedgekeurd mailen we je direct terug met een tegoedbon code.

    Vragen? Mail naar [email protected]
     

    5.1 Is het mogelijk om een bestelling af te halen?

    Ja, natuurlijk is dat mogelijk. U kunt daarvoor gerust langskomen. Zie het overzichtje voor de openingstijden: https://www.hondenbed.nl/service/openingstijden-magazijnwinkel/

    5.2 Gebruikt Dog's Companion mijn gegevens ook voor andere doeleinden ?

    Nee hoor, de gegevens die u invult op het bestelformulier worden enkel gebruikt om uw bestelling op de juiste plaats te laten bezorgen. Zie voor verdere info ook het privacy statement.

    5.3 Verkoopt Dog's Companion ook nog andere producten voor honden ?

    Nee, Dog's Companion is zoals gezegd gespecialiseerd in hondenbedden en verkoopt verder geen andere artikelen voor honden.

    5.4 Kan ik ook staaltjes van de verschillende kleuren opvragen?

    Ja dat kan, deze kunnen we u dan toesturen. Zie hiervoor de 'staaltjes aanvragen pagina'; Hier kunt u dan een selectie aangeven van de kleuren waar u een staaltje van wenst.

    5.5 Zijn de Dog's Companion hondenbedden ook in de dierenwinkel te verkrijgen?

    Nee, Dog's Companion hondenbedden zijn niet in de winkel verkrijgbaar. Ze zijn alleen te bestellen via deze website. Een andere mogelijkheid is het afhalen van een product.

    5.6 Mijn vraag staat er niet bij?

    Gebruik dan het 'Contact formulier' op onze website of stuur uw vraag per e-mail naar: [email protected]

    Laat een reactie achter

    * Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Vult u deze gegevens in ieder geval in?

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen